♥♥♥ we're happy 2gether ♥♥♥

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Followers

Thursday, April 11, 2013

homemade teething biscuit

minggu lepas aku buatkn danial teething biscuit.xpayah beli.buat sendiri je.hehe.no rusky no milna.homemade aje sumenye.xde perasa tambahan mcm teething biscuit yg jual² tu kn :)

amek 4 keping roti then buang kulit

aku buat 4 keping je aritu.sbb buat ikut tarikh expired roti tu.ade 4 hari,boleh buat 4 keping.aku bg danial sehari 1 je.utk snack time dia.xpn utk outing


puree kismis utk flavour teething biscuit tu.ikut suka la nk sapu dgn ape.nk buat dgn puree kurma pn ok

then sapu puree kismis tu atas roti.da sapu pastu gulung memanjang roti tu mcm bentuk teething biscuit.senang baby nk pegang

pastu susun kt tray.eh ade 5 pulak.td kate 4 keping kn.hehe.pas aku susun tgk ade ruang lg 1,aku buat la lg sekeping.bg danish,dia gigit sikit pastu takmo dah.xpe mak dia la mkn :)

pastu bakar dlm oven suhu 180c selama 20 minit

dah kuakn dr oven,sejukkan dulu *abaikan kehodohan rupe biskut tu.haha

bile dah sejuk,boleh simpan dlm tuperware.tp make sure tunggu betul² dah sejuk.sbbnye kalau panas trs simpan,nti teething biscuit tu lemau.sbb wap panas dlm tu boleh buat biskut tu lemau

pas siap tu,dah sejuk aku amek 1 bg danial.habis dia mkn,cume yg dlm genggam tangan dia tu je ade lebih sikit.sbb susah nk suap dah kn.aku buang je yg tu.hehe


model teething biscuit mummy :p

7 comments:

ch@ said...

Emak tgk pun rs nk mkn jgk. Hihii...tq sharing shila.

Bella Belle Boutique said...

rajin !!! _MAR_

~SHiLA~ said...

cha - kite mkn rase roti bakar.hehe.ank mkn isap²,mcm mkn teething biscuit tu

~SHiLA~ said...

bella - sbb senang,rajin la.haha

Cik Puan Ac said...

Umur anak berapa bulan kita boleh bagi anak makan biskut teething ea?

~SHiLA~ said...

ank 8m+ dah boleh tu.sbb dia hisap² je klu xde gigi pn :)

Syazwani Mohd Noh said...

Tq share resepi...InsyaAllah boleh cuba untuk anak.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...