♥♥♥ we're happy 2gether ♥♥♥

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Followers

Thursday, February 18, 2016

pengalaman bersalin dayyan part2

sambung entry yg lepas


rupenye masa tu huby dgn adik aku 2org baru nk keluar bebuka.maghrib tu balik tak sempat mkn lg.takat minum dgn mkn biskut roti cmtu je.takpela aku suruh pegi je mkn dulu sbb aku tak sakit sgt lg.sakit biasa² mcm braxton hick je.masa kt labour room pasang lg wayar semua.masa ni dah kuat sikit sakit.tp tahan lg.bila dah pasang wayar nk kene telentang je bila aku mengiring xboleh baca pulak ctg tu.dah la perut besar bila baring je mmg lenguh la.mengiring je hilang lg bacaan tu.nurse masuk bila diorang monitor dr luar tgk bacaan xdpt.tak lama huby sampai.igtkan dtg sorang rupenye lepas mkn td semua skali dtg.dgn adik aku 2org dgn danish danial.haha.padahal belum nk beranak lg.sakit pn xbpe kuat lg.aku doa je cpt la sakit kuat cpt sikit beranak

aku ckp htr jela diorang balik dulu.lama nti klu diorang nk tunggu.masa tu br nk dkt 12mlm.esok nk puasa lg.dah htr diorang semua balik pastu huby dtg balik.time dia sampai aku tgh tido.boleh tido lg layan sakit contraction.haha.ngantuk giler la dah 12 lebih.huhu.aku sedar pn sbb dia pegang tangan aku.tak lama pastu sakit dah mula kuat.baru tarik nk sedut gas.bila sakit sedut.sakit lg sedut.sbnrnya xnak sedut sbb masa danial tu xsedut.tp dah pakai skali trs la pakai je bila sakit.dah lalok.huhu.dah tak senang duduk dah.dah mula bepeluh walaupun dlm ekon.dah mngeliat kiri kanan xselesa dah sakit sgt.baca surah nabi yunus xhenti².air ketuban dah mula pecah.masa tu confuse igtkan tekencing.haha.ckp kt nurse tlg tgk ketuban ke tekencing.sbb sblm tu mmg rase mcm nk tekencing.tp xkan dah tekencing dah boleh rase.tetiba je panas kt kaki

doc masuk cek bukaan 6cm.dlm pukul 1.30pg cmtu kot.adoi lamanya nk bukak smpi 10cm ni.doc cek kepala baby mmg dah kt bawah sgt.dr atas lg kepala kt bwh tp bukaan biasa² je.ni kt labour room mmg kt bawah sgt dah.doc suruh try push sikit.rupenye bkn try push sikit.dah push skali doc suruh trs push je mcm biasa.rupenye dgn bukaan tu trs nk beranak.tp aku tgh lalok byk sgt sedut gas la tu.masa nk push asik salah.lalok gile rase.bayang doc pn nampak xnampak je.pastu push lg 2 3x kejap ok kejap salah.ish teruk sgt penangan gas tu.padahal ank ketiga pn push byk kali salah.mula masa push aku pegang buku lali.pastu dgr doc jerit ape ntah kt nurse trs sekelip mata katil betukar.diorang pasang besi tmpt letak kaki tu.kalau x aku pegang kaki pn xkuat kot

huby kt sblh mcm biasa la.aku push dia pn push skali.mcm dia pulak tgh beranak.haha.ntah bpe kali push baru la keluar kepala baby.lega kejap.push lg past curi lagi nafas 2x sambung push baru keluar badan.tepat 1.55pg dayyan lahir.ya Allah syukur

mmg beza sgt la beranak baby xsampai 3kg dgn baby 3kg lebih.masa nk keluarkan badan baby pn seksa.haha.bila dayyan dah keluar ,lega yg amat.lepas tu azab nk keluarkan uri pulak.uri dah keluar baru la lega sikit.tp nk kene keluarkan darah beku pulak.kene korek² tu sakit la jugak.xpela janji semua ok kan.sakit kejap.dah habis darah beku keluar trs kene jahit.ank ketiga tetap kene jahit.dah teran pn angkat bontot.sambil jahit aku tgk nurse tgh bersihkan dayyan.xdela rase sakit sgt kene jahit sbb tgk anak br keluar kan.timbang berat 3.5kg.hambek ko.patut la susah nk teran keluar.tp berat lg danial 3.57kg

fresh from the oven


huby trs azankan.pegang baby kejap.masa tu elok je dia jaga bukak mata.tp xnangis.nangis masa keluar je.xsusukan pn lg sbb penat sgt.push danial dgn dayyan mmg terasa penat.nurse bg aku minum susu.huby teman sampai 4.30pg kot pastu baru balik sbb jap lg nk sahur.huby baru keluar labour room dayyan pn baru nangis.amboi td ade pak ko xnak nangis ye.hehe.lapar la tu br aku bg susu.sian bpe jam xbg susu.bkn xnk tp betul² penat.time tu baru aku angkat dayyan susukan.lamanye duk kt labour room.masa tu dgr la bilik sblh menyebelah tgh tahan skait beranak smpi beranak.tp mlm tu mmg xhenti² ade je org beranak.sian nurse doc berlari².aku dah lega tp doa gak semoga diorang dipermudahkan.yg menjerit ade,yg merengek ade sume aku dgr je.hehe.pastu dgr bunyi baby nangis dah beranak




dlm 5.30pg kot br nurse hantar aku dgn dayyan naik wad.mmg ngantuk sgt dah.naik je tgk yg 1 bilik utk 4org tu semua xberanak lg walaupun aku yg masuk wad tu last skali.dah pg br katil sblh aku turun labour room.yg lain ade lg kt situ diorang xsakit lg kot.sorang lg tu operet tghari br masuk labour room.beranak pg buat risau je xboleh balik hari tu jugak.doc cek ptg nasib semua ok.jahitan ok perut ok doc bg balik.huby dtg trs setelkan wad semua.dkt pukul 6ptg balik umah.yeayyy xsabar nk jumpe danish danial


kt wad.merah muke sbb langsir wad kaler pink


nyenyak tido

blanket yg same dgn danish danial masa besalin.mmg nk simpan nk pakai lepas besalin sampai beranak anak ke bpe pn.haha

doc bagi balik dlm 6.30 ptg camtu kot.huby setelkan pape yg patut kt kaunter bawah pastu naik wad trs balik.alhamdulillah xpayah duk lama kt wad.hihi

bila balik umah tgk danish danial br bangun tido.masing² confuse tgk baby.danish ok lg danial la nampak sgt confuse.dia tgk je dayyan.kesian pulak aku tgk dia masa ni.pelik kot tgk smlm mummy keluar xde baby,aritu balik bawak baby

dah tenung dayyan lama baru la diorang dtg dekat.tanya baby dah keluar ye mummy.hihi

day 2.muke dah naik kuning sikit

lena tido.alhamdulillah dalam pantang pn elok je siang mlm nyenyak.bangun nak susu je pastu jaga kejap pastu tido balik.x bayka karenah sgt

day 7

3 hero mummy daddy ♥

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...