♥♥♥ we're happy 2gether ♥♥♥

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Followers

Tuesday, February 19, 2013

puree puree puree

best pulak main masak² puree ni kan.main masak² ko kate.haha.dulu time danish 6mo aku trs intro bubur.xrase buat puree² ni.dulu mcm xtau sgt.tp xpenah la aku bg nestum,bg bubur & xletak garam until danish umur setahun.patutnye umur setahun pn xpayah letak garam lg kn.bkn diorg tau pn letak garam tu lg sedap kn.garam pn xelok utk baby² ni :)

aku ni bkn la rajin sgt.tp atleast sampai umur diorang setahun ni,aku nk jage lg pemakanan diorang.bg yg elok² je.dah setahun nti,kerajinan tu pn dah hilang.hahaha

puree pear
 
puree prune
 
prune aku beli yg organic.kalau pakai sunsweet pn boleh tp takut dia ade add sugar pulak dlm tu.mula xtau nk carik ktne prune organic ni.pastu aritu g JJ carik bahagian organic,segala macam² makanan organic ade.organic rolled oat pn aku ade beli jugak aritu
 
puree avocado

kalau buah yg dah sedia lembik senang.xpayah nk steam or rebus dah.trs blend je.merata gak aku carik avocado ni.jumpe kt JJ gak.mahal rupenye buah ni.rm5 sebijik.aku beli 3 bijik.time beli avocado tu xmasak lg.so balik rumah,balut dgn paper,peram dlm fridge.kulit hijau tukar hitam baru la lembik sikit

bile dah siap blend,cantik je puree ni.kaler sweet green cmtu.pastu creamy sikit.tp rasenye xsedap.haha.sbb plain je.xtau nk ckp rase ape.danial pn mcm kureng je dgn avocado ni.tp habis gak dia mkn.nanti nk try mix dgn buah lain avocado ni

bekal danial utk 2 hari
 
aritu g holiday kt goldcoast morib,buat siap² puree danial ni.dr rumah masuk puree dlm cooler bag letak ice pack.sampai hotel trs transfer masuk fridge.dah siap² senang.kt hotel tinggal nk bg mkn je
 
warmer bile terdesak.haha
 
g morib 2ari je pn, xkuasa nk angkut warmer skali.rendam dgn air panas dlm cup jela :)

2 comments:

MaR said...

aku mase qaseh dlu mmg tak penah gune warmer pon....mmg gne air panas je....alahai bile ngk camni rase tak sabo plak nak main masak2 balik mcm dlu....heheheh

~SHiLA~ said...

aku kt umah je pki warmer.syg pulak dah ade tp xgune.haha

tula kn.rase xsabo nk banak kn.nti xsabo tgu 6bln nk bg mkn pulak.mak² bese mmg over excited.haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...