♥♥♥ we're happy 2gether ♥♥♥

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Followers

Thursday, October 21, 2010

risau ni..

da 8 bln danish minum susu yg sht bkhasiat yg tiada tolok bandingannye neh..da siap² bancuh lam bdn tinggal danish nyonyot jew..ehehehe..plg sng waktu mlm..danish jage nk susu,sua jew..haha..xya aku bgn o kejot huby suh bancuh..xya gado² mama suh papa,papa suh mama.smbil aku tdo jew danish minum :p

klu kt opez,aku pam lam 2 o 3x..gigih gak la kn nk ngepam..tp xpela bkn lame pn lam 10-15mnt jew..lgpn mr bos da tawu 'tugas² rasmi' aku neh wpun dea laki..tgk aku xde kt tmpt jew,dea paham da surau la port aku..hehe

tp msalahnye skrg,asil yg aku dpt xseberapa byk cm dulu..pasan lam semgu dua neh sgt² mrudum n sgt² merisaukn..siannye danish klu  xdpt da ase breastmilk pasneh..target nk susukn danish selama 2taun..insyaAllah..klu dulu lam 1ari aku pam kt opez + kt uma,aku pat 3 1/2 botol kecik = 17oz..tp skrg kurang dr tu..wpun danish da mkn solid food tp minum susu xbkurang pn..menten jew kdg xckup kene + lg..risau stok susu yg aku bekalkn kt BS nti xckup..stok susu beku kt uma pn da bkurang :(


neh aku pam pg td..pat kiri 2oz + knn 2oz = 4oz..salu pg aku pam pat 6oz..wpun shot hanye 2oz tp sgt² mrisaukn aku..aku xnk susu bkurang..

Ya Allah aku pohon padaMu supaya susu aku kembali spt selalu..aminn


syyhhh : salah aku gak sbb kurangkn sesi pengepaman..susu pn lariiiii..huhu

8 comments:

-Sara- said...

wahh rjin dh update blog! sari 2 3 entry ;))

eh cm pelik je, salu klo yg full bf msti susu menten byk..cm aku dlu xpam pon, cmpo ngn susu formula lg, tp menten lak byk :D

~SHiLA~ said...

haha..tgh rjn..sok luse mls berabuk la blog neh..aku neh jns angat² taik ayam :p

ntahla..stat skip pam trs susu pn kurg..ko dulu bf smpi umo bpe

kmieja said...

shila

pam lebih waktu mlm
pastu target sehari brp oz shila dpt, utk dptkan 20oz
sila kena pam lebih dari biasa:)

air alfalfa tu shila boleh beli kat jusco cari kat bahagian kordial.

juga minum susu
-pagi, tengahari/ptg dan waktu sblm tidor

-Sara- said...

asal ko skip pam lak?

aku bf smp 2thn..tp ank aku lu cmpor..kt umh je bf, kt taska mnum susu formula..

~SHiLA~ said...

k.mieja : tq kak..sbnrnye salu da blogwalking blog akk tp segan nk tye itu ini..hehe

tgk blog akk yg wat sy smgt BF..ngn makyah 2pn sy penah g urut ;)

~SHiLA~ said...

sara -> sbb peti ais penuh ritu..xmuat so skip la..bile da skip,mls la nk mule pam cm salu lik :p

siti said...

aa kalo jrg pam t susu kurang ;))

~SHiLA~ said...

tt ->2la..maken kurg..kene giatkn ngepam pasneh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...