♥♥♥ we're happy 2gether ♥♥♥

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Followers

Tuesday, January 22, 2013

prolong jaundice

dah alang² lambat cite pasal pengalaman bersalin aritu,arini nk cite pasal danial kene prolong jaundice pulak.prolong jaundice ni bile baby kene jaundice lebih dr 14 hari

aku kn pantang kt putrajaya je,mmg nurse dtg cek aku & danial kt umah jela.hari ke5 cmtu,nurse tgk danial mcm kene jaundice.trs suruh kitorang bwk danial g klinik cek darah.pastu selang 2 hari jugak la kitorang ulang alik g klinik cek jaundice danial sbb stil jaundice xbaik²

dulu pantang kt kg,huby ngn mak aku yg bwk danish g klinik.lgpn danish kene seminggu,huby pn cuti seminggu.skrg aku ngn huby la bwk danial.tp huby yg masuk bwk danial g cucuk amek darah.aku xleh tgk,rase kesian




danial day 4 : time ni bacaan 204

doc ckp bacaan 204 ni xdela tinggi sgt utk danial sbb berat danial lahir pn 3.57kg,tp tetap jaundice jugak la.pastu doc ckp kalau maknye darah O,risiko utk anak kene jaundice ni,tinggi la sikit banding dgn mak darah yg lain² tu.aku mmg darah O+

hari² aku bf danial byk².dia tido pn aku kejut,nk bg dia berak & kencing byk².nk bg bilirubin dia kuar skali.(betul ke namenye bilirubin.aku lupe la.lantakla,aku bkn doctor.haha)


danial day 5


bile danial dah 14 hari tp stil jaundice dia xbaik²,danial kene refer hospital.walaupun bacaan dah xtinggi,tp ade jaundice kene jugak cek sane.sampai hospital,nurse suruh bf danial dulu.bf byk² sbb diorg nk amek air kencing danial utk cek urine.takut ade pape problem.bkn amek air kencing je,darah pn amek 5 tiub kecik.sob3

aku kt lua bilik dgr suare danial nanges² pn aku nanges same kt lua.yela ibu mane sanggup tahan dgr sore anak dia nanges sbb sakit.bkn aku je,huby pn xsenang duduk kt luar.ke hulu ke hilir tunggu danial setel.pastu last skali huby xtahan nk dgr,huby tolak pintu tu tanye lame lg ke.dr luar dgr suare danial jap nanges jap diam,pastu nanges balik.yela dah 5 tiub nk amek.sbb ade mcm² dia nk test dr sample² darah tu

seminggu pastu ade folow up utk result air kencing & darah,mmg rase takut sgt.danish dulu seminggu je baik,ni lebih 2 minggu baru elok.bile amek result,alhamdulillah xde pape yg perlu dibimbangkan.kene jaundice xkene admit wad pn rase sian,cane la yg baby² diorg kene admit wad tu,kene duduk bawah lampu.lg la kesian

6 comments:

BTS said...

nampak kuning nya tu

-Sara- said...

ermm bby aku ritu 400++, dahla masa deliver die kecik 2.1 kg jee..mmg haru biru aku masa tu, gigih bf kan dia.. dahla kuat tido..mmg menguji kesabarn, alhamdulillah cepat gak turun kuningnya...

MaR said...

qaseh dlu pon kuning lame gak weh...plak tu kat mjg jenis ari2 kene amik darah wpon kuning tu tak tggi pon...cian aku ngk qaseh mase tu ....nasib aku tak bawak die mase g amik darah tu....mmg tak sanggup kan rasenyer

~SHiLA~ said...

arjuna - tula kuning mukenye

~SHiLA~ said...

sara - tingginye 400+.tula mmg gigihla bf byk².sian tgk kene amek darah

~SHiLA~ said...

mar - same la.danish dulu kt mjg.mmg tiap ari kene g.sebek la seminggu cmtu je kuning

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...